ShippingWatch

Tætte partnerskaber skal indhegne risiko i Maersks metanol-planer

Forsyningen af grøn metanol er den store ubekendte i Maersks grønne planer, og metanol til nye skibe fra 2024 bliver en tryktest for omstillingen, siger Maersk-chef til ShippingWatch. Grønne brændstoffer "bliver helt sikkert dyrere".

"Det, vi har kunnet konkludere, er, at vi faktisk – hvis vi udfordrer os selv – kan blive færdige allerede i 2040. Det gælder på tværs af alle vores forretninger," siger Morten Bo Christiansen som forklaring på, at Maersk har valgt at fremskynde sit klimamål med ti år. | Foto: Maersk PR

Tætte partnerskaber med metanol-producenter skal bane vej for, at Maersk kan nå i mål med sin nye målsætning om at blive klimaneutral i 2040, og de første aftaler med leverandører skal i hus i løbet af få måneder.

Det siger Morten Bo Christiansen, der står i spidsen for Maersks grønne omstilling, i et interview med ShippingWatch, efter Maersk onsdag meddelte, at virksomheden vil være klimaneutral i 2040 frem for i 2050 som hidtil.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.

Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

Sorte selskaber bag pensionsbranchens grønne milliarder

Flere pensionsselskaber har talt olieselskaber som BP, Shell og Halliburton med i de 248 mia. kr., branchen har meldt ind som "grønne investeringer" til regeringens klimapartnerskab for finanssektoren. "Vanvittigt," lyder det fra kritiker.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs