Tætte partnerskaber skal indhegne risiko i Maersks metanol-planer

Forsyningen af grøn metanol er den store ubekendte i Maersks grønne planer, og metanol til nye skibe fra 2024 bliver en tryktest for omstillingen, siger Maersk-chef til ShippingWatch. Grønne brændstoffer "bliver helt sikkert dyrere".
"Det, vi har kunnet konkludere, er, at vi faktisk – hvis vi udfordrer os selv – kan blive færdige allerede i 2040. Det gælder på tværs af alle vores forretninger," siger Morten Bo Christiansen som forklaring på, at Maersk har valgt at fremskynde sit klimamål med ti år. | Foto: Maersk PR
"Det, vi har kunnet konkludere, er, at vi faktisk – hvis vi udfordrer os selv – kan blive færdige allerede i 2040. Det gælder på tværs af alle vores forretninger," siger Morten Bo Christiansen som forklaring på, at Maersk har valgt at fremskynde sit klimamål med ti år. | Foto: Maersk PR

Tætte partnerskaber med metanol-producenter skal bane vej for, at Maersk kan nå i mål med sin nye målsætning om at blive klimaneutral i 2040, og de første aftaler med leverandører skal i hus i løbet af få måneder.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 7 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også