DFDS, Klaveness og Trafigura vil have EU til at satse på ammoniak og brint

En række rederier som DFDS og Klaveness samt handelshuset Trafigura vil have EU til satse på ammoniak og brint som nye skibsbrændstoffer. LNG og biofuels udleder derimod for meget CO2, lyder det.
Foto: BP
Foto: BP

I et åbent brev til EU kalder en række rederier og leverandører på at få EU i spil med direkte støtte til ammoniak og brint som fremtidens brændstof i shipping.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 7 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også