Maersk, DFDS og udenlandske kæmper vil have europæisk mål for grønne lastbiler

Sammen med bl.a. Pepsi, Unilever og Novo Nordisk opfordrer to store danske transportselskaber til, at man fra 2035 kun kan købe nulemissionslastbiler i EU.
Foto: A.p. Møller-mærsk/pr
Foto: A.p. Møller-mærsk/pr

Tunge lastbiler udgør kun 2 pct. af køretøjerne på de europæiske veje. Alligevel står de for over en fjerdedel af CO2-udledningen fra EU’s vejtransport og bidrager desuden massivt til luftforureningen.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 7 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også