DB Schenker: Nye IMO-regler vil påvirke rederiernes kapacitet "markant" i 2023
Et stort antal af verdens containerskibe vil blive tvunget til at sejle langsommere, når IMO’s CO2-regler træder i kraft næste år, siger DB Schenker-chef til ShippingWatch. Reglerne vil ”resultere i et omfattende redesign af alle vores tidsplaner”.
![Thorsten Meincke, COO, Air and Ocean, DB Schenker. | Foto: DB Schenker](https://photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article14459668.ece/ALTERNATES/schema-16_9/doc7n0q1g01lirhr0w74m6.jpg)
af JENS THOMSEN
Kapaciteten på containermarkedet kan få en mavepuster, når IMO’s regler om begrænsning af CO2-intensiteten i shipping træder i kraft 1. januar 2023.
Allerede abonnent?Log ind her
Læs hele artiklen
Få adgang i 7 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.