DB Schenker: Nye IMO-regler vil påvirke rederiernes kapacitet "markant" i 2023

Et stort antal af verdens containerskibe vil blive tvunget til at sejle langsommere, når IMO’s CO2-regler træder i kraft næste år, siger DB Schenker-chef til ShippingWatch. Reglerne vil ”resultere i et omfattende redesign af alle vores tidsplaner”.
Thorsten Meincke, COO, Air and Ocean, DB Schenker. | Foto: DB Schenker
Thorsten Meincke, COO, Air and Ocean, DB Schenker. | Foto: DB Schenker

Kapaciteten på containermarkedet kan få en mavepuster, når IMO’s regler om begrænsning af CO2-intensiteten i shipping træder i kraft 1. januar 2023.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 7 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også