ShippingWatch

DSV Panalpina forventer at kaotisk fragtmarked "sagtens kan vare ind i 2023"

Fragtmarkedet er så højspændt, at der skal meget lidt til, for at det forværres yderligere. Over for ShippingWatch vurderer DSV Panalpinas CFO Jens Lund, at et normalt marked måske først indtræffer i 2023. "Kommer der en ny Yantian, er det hele oppe i luften igen," siger han.

Foto: DSV

Det er først og fremmest de eksplosivt stigende voluminer på det kaotiske søfragtsmarked, der får logistikkæmpen DSV Panalpina til endnu engang at hæve forventningerne til hele 2021.

Det forklarer CFO Jens Lund i et interview med ShippingWatch, efter at selskabet præsenterede sit halvårsresultat torsdag morgen. Og resultaterne bliver akkompagneret af en opjustering, der primært skal spores til, at et normalt containermarked bliver skubbet længere og længere ud i fremtiden.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

Esvagt byder sig til i Taiwan

Det danske rederi har udset sig en mulig lokal partner i Taiwan, hvor selskabet gør sig store forventninger til havvindmarkedet. Lykkes Esvagts planer, kan selskabet være klar til at servicere havvindparker i Fjernøsten om få år.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

ShippingWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs