ShippingWatch

DSV Panalpina forventer at kaotisk fragtmarked "sagtens kan vare ind i 2023"

Fragtmarkedet er så højspændt, at der skal meget lidt til, for at det forværres yderligere. Over for ShippingWatch vurderer DSV Panalpinas CFO Jens Lund, at et normalt marked måske først indtræffer i 2023. "Kommer der en ny Yantian, er det hele oppe i luften igen," siger han.

Foto: DSV

Det er først og fremmest de eksplosivt stigende voluminer på det kaotiske søfragtsmarked, der får logistikkæmpen DSV Panalpina til endnu engang at hæve forventningerne til hele 2021.

Det forklarer CFO Jens Lund i et interview med ShippingWatch, efter at selskabet præsenterede sit halvårsresultat torsdag morgen. Og resultaterne bliver akkompagneret af en opjustering, der primært skal spores til, at et normalt containermarked bliver skubbet længere og længere ud i fremtiden.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

Ugens bedste historier på ShippingWatch

Mens Maersk opjusterede, gav MSC-topchef Søren Toft en forklaring på containermarkedets dårlige service på shipping-konference i London. Kampen om de klimavenlige brændstoffer skærpes, og grønne pollitikere vil have LNG fjernet fra EU-liste.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs