ShippingWatch

Mens de venter på opturen har tankrederier skruet op for ophugningen af skibe

636 skibe blev i 2021 solgt til ophugning, hvilket er 15 pct. flere end året før, viser tal fra VesselsValue. Tankrederierne førte an i skrotningen.

Skibsophugning i Alang i Indien. Arkivfoto. | Foto: PR / Maersk

Det pressede tankmarked er formentlig en af årsagerne til, at tankrederierne sidste år gennemførte en større oprydning i flåden og solgte to en halv gange flere tankskibe til skrotning i forhold til året før.

Det viser en opgørelse over skibsophugningen i 2021, som VesselsValue har udarbejdet for ShippingWatch.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

Lavere spotrater afspejles på BW LPG's bundlinje

BW LPG’s nettoindkomst fra spotsejladser gik ned med 16 pct. i første kvartal i forhold til sidste år. Selskabet lander dog et overskud og udbetaler udbytte til aktionærerne, viser kvartalsrapporten.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

ShippingWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs