
Når Søren Skou onsdag præsenterer Maersks regnskab for første kvartal, vil den øverste chef for verdens største containerrederi befinde sig i en ret usædvanlig situation. Både som topchef for det danske rederi og som leder af det selskab, der om noget tegner hele den globale industri af linjerederier.
For ingen kan erindre, hvornår sektoren efter et rekordår kan kigge ind i endnu et helt regnskabsår, hvor indtjeningen uden undtagelse tegner til at brage igennem loftet. Hvor selv de sædvanligvis nødlidende tjener gode penge, hvor der ikke er skibe nok, og hvor det er rederierne og ikke kunderne, der bestemmer priserne for fragt.
Allerede abonnent? Log ind.
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
- Adgang til alle låste artikler
- Modtag vores daglige nyhedsbreve
- Fuld adgang til vores app