ShippingWatch

DFDS ser CO2-kvoter som ny valuta der kan handles med

Færge- og logistikselskabet DFDS forventer, at shippingbranchen skal betale for CO2-kvoter. Regningen afhænger af, hvor mange "frie" kvoter branchen får. DFDS vil handle med overskydende kvoter, lyder det over for ShippingWatch.

Poul Woodall, seniorrådgiver for Kilma og Miljø hos DFDS, vurderer på de mange spørgsmål vedrørende CO2-kvoter til shipping. | Foto: DFDS - PR

Skibsfarten i EU udleder årligt 140 mio. ton CO2, og hvis de skadelige udledninger af drivhusgasser skal reduceres eller fjernes helt, kan regningen blive voldsomt stor.

EU lægger op til, at shippingbranchen ligesom luftfarten, industrien, kraftværkerne og cementfabrikkerne også skal betale for forureningen gennem EU’s CO2-kvotesystem, Emission Trading System (ETS).

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

ECSA's nye generalsekretær balancerer på en knivsæg

ECSA’s nyudnævnte generalsekretær, Sotiris Raptis, har overtaget en organisation beskyldt af sine egne medlemmer for at være usynlig. I et interview med ShippingWatch fortæller Raptis, hvordan han vil ændre det billede.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

ShippingWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs