Danske Maritime vil være mere synlig

"Den maritime industri har brug for større bevågenhed i offentligheden," lyder det fra Danske Maritime, der har ansat en erfaren kommunikationschef til at stå for opgaven.

Danske Maritime har ansat Kim Marquart som ny kommunikations- og presseansvarlig.

Kim Marquart har lang erfaring med at kommunikere for virksomheder og organisationer. Han har været kommunikationschef for Vækstfonden og Bravida, pressechef for KMD, chefkonsulent hos Mannov og redaktionschef på avisen Computerworld. De sidste fire år har han været projektleder og pressekonsulent for regeringens årlige kampagne Danmarks Vækst- og Iværksætteruge og løst presseopgaver Fornyelsesfonden/Markedsmodningsfonden, Væksthusene og en række andre offentlige og private virksomheder.

"Den maritime industri har brug for større bevågenhed i offentligheden, og det skal Kim hjælpe med. Vi er en branche med lang historik, dyb kompetence, mange arbejdspladser og et stort potentiale for vækst i omsætning og eksport. Det sidste kræver dog, at virksomhederne får rammevilkår, så de fortsat kan konkurrere på det globale marked," siger Danske Maritimes direktør, Jenny Braat.

Selv siger Kim Marquart om den nye stilling:

"Jeg glæder mig meget til at dykke ned i en meget spændende branche og hjælpe med at løfte opmærksomheden om virksomhederne samt deres udfordringer og muligheder."

Optimisme hos Danmarks maritime leverandører

Danmark som værftsnation igen

Danske værfter vil have EU til at bremse Tyrkiet  

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også