Danske Maritime vil være mere synlig
![](https://photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article6932275.ece/ALTERNATES/schema-16_9/Kim%2520Marquart%2520ansigt%2520aug%25202014.jpg)
Danske Maritime har ansat Kim Marquart som ny kommunikations- og presseansvarlig.
Kim Marquart har lang erfaring med at kommunikere for virksomheder og organisationer. Han har været kommunikationschef for Vækstfonden og Bravida, pressechef for KMD, chefkonsulent hos Mannov og redaktionschef på avisen Computerworld. De sidste fire år har han været projektleder og pressekonsulent for regeringens årlige kampagne Danmarks Vækst- og Iværksætteruge og løst presseopgaver Fornyelsesfonden/Markedsmodningsfonden, Væksthusene og en række andre offentlige og private virksomheder.
"Den maritime industri har brug for større bevågenhed i offentligheden, og det skal Kim hjælpe med. Vi er en branche med lang historik, dyb kompetence, mange arbejdspladser og et stort potentiale for vækst i omsætning og eksport. Det sidste kræver dog, at virksomhederne får rammevilkår, så de fortsat kan konkurrere på det globale marked," siger Danske Maritimes direktør, Jenny Braat.
Selv siger Kim Marquart om den nye stilling:
"Jeg glæder mig meget til at dykke ned i en meget spændende branche og hjælpe med at løfte opmærksomheden om virksomhederne samt deres udfordringer og muligheder."
Relaterede artikler
Danmark som værftsnation igen
For abonnenter
Danske værfter vil have EU til at bremse Tyrkiet
For abonnenter
Optimisme hos Danmarks maritime leverandører
For abonnenter