Wärtsilä skal levere motorer til tre Evergas-skibe

Tre nye gasskibe til Evergas får Wärtsilä-motorer. Skibene skal bygges i Kina og vil med systemet leve op til NOx-kravet, der endnu ikke trådt i kraft.

Wärtsilä skal levere sit dual-fuel system til Evergas, der har bestilt tre gasskibe på 27.000 kbm hos det kinesiske værft Sinopacific Offshore & Engineering (SOE), oplyser leverandøren i en meddelelse. Ordren er en udvidelse af en anden i 2013 på lignende tre skibstyper og understreger systemets formåen, mener Jaakko Eskola, der er Senior Executive Vice President og formand for Wärtsiläs Ship Power-segment.

"Konceptet, der er blevet udviklet, har vist sig at være yderst vellykket, hvilket understreges af den kendsgerning, at det bliver bestilt til yderligere tre skibe," siger han i meddelelsen.

Skibene er ifølge Martin Ackermann CEO for Evergas de største og mest avancerede inden for multigas-skibe.

"Ved at bruge Wärtsiläs dual-fuel maskineri, der er i stand til at bruge ren LNG, vil skibene leve op til Tier III kravene og have et minimal påvirkning på miljøet, hvilket er vigtigt for vores selskab," siger han.

Wärtsilä: Vækstgrundlaget i shipping er på plads 

Hvert skib skal have to dual-fuel motorer samt andet udstyr, mens leverandøren også vil levere et system til håndtering af lasten og et integreret brændstof-forsyningssystem, så skibene kan udnytte LNG'en i endnu højere grad. Det betyder nemlig ifølge Wärtsilä, at der skal bruges endnu mindre energi og strøm til at køle lasten.

Leveringen af 178 meter lange skibe vil ske i løbet af 2015.

Wärtsilä og Alfa Laval vinder Finnlines miljøordre

Skifergas får Evergas til at udvide samarbejde i USA 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også