Regler for ballastvand i nærområder løsnes op

På ugens møde i IMO' s miljøudvalg, er det klart blevet præciseret, hvordan skibe, der sejler i nationalt farvand og kun af og til i internationalt farvand, skal forholde sig til ballastvandkonventionen.

Det klassiske eksempel er et offshore installationsfartøj, der arbejder med at sætte havvindmøller op på i danske olieområder og har udgangspunkt i Esbjerg. Som det er nu, vil et sådan fartøj slippe for at følge reglerne i ballastvandkonventionen. Spørgsmålet er, hvad der så sker, hvis det skal sejle uden for danske olieområder? Det spørgsmål har været oppe på ugens møde i IMO's miljøkomité MEPC.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 7 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også