Sydøstasien udfordrer de traditionelle værftsnationer

Værfterne i Sydøstasien i lande som Bangladesh og Indien går kraftigt efter at blive en større del af den globale værftsindustri. Dermed håber de på at hugge markedsandele fra de tre store skibsbyggernationer Kina, Korea og Japan.
Foto: Anna Klitgaard / Jyllands-Posten
Foto: Anna Klitgaard / Jyllands-Posten

Historisk set har værfterne i Kina, Korea og Japan siddet tungt på at bygge verdensflåden, men nu ser det ud til, at værfterne i Sydøstasien så småt er begyndt at bide sig ind på de traditionelle værfters område. Det gælder lande som Bangladesh, Indien og Filippinerne, som nu er verdens fjerdestørste skibsbyggernation.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 7 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også