ShippingWatch

MAN ser tegn på gennembrud for gasmotorer

Trægheden i udvikling af en LNG-struktur kan mærkes hos MAN, der har haft en motor til LNG-gas færdigudviklet i to år. Nu begynder kunderne at vise den første interesse. Også for LPG-motorer.

Foto: Hapag-Lloyd

MAN Diesel & Turbo kan mærke, at det går meget trægt med at få etableret en egentlig struktur for gas som brændstof til skibe. I et par år har den danske virksomhed sådan set været klar med sin bud på en motor, der drives af LNG, men rederne har kun vist meget lille interesse, fortæller senior vice president hos MAN Diesel & Turbo, Ole Grøne til ShippingWatch. Først nu begynder der at vise sig interesse fra asiatiske rederier, og i næste måned skal der ske en kundedemonstration i Korea og i 2013 en demonstration i Japan af virksomhedens LNGI-motor, som er MANs bud på, hvordan skibe kan sejle på LNG i fremtiden.

”LNG-markedet er meget trægt og har meget svært ved at komme i gang, der mangle ganske enkelt ”tankstationer”, men nu kan vi se, at det begynder at komme med de første projekter. I dag er det reelt kun LNG-tankere, der kan anvende LNG som brændstof, det begrænser naturligvis markedet,” siger Ole Grøne.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

ShippingWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs