Redere får helt nye skibe genmalet for at spare brændstof

Spritnye skibe bliver oftere og oftere trukket direkte i tørdok for at blive malet om med energibesparende maling, siger Hempels topchef.
”Nybygningsværfterne er jo fuldt bookede i dag. Vi er bekendt med, at der er rigtig travl både i Japan, Kina og Korea, og det gør så desværre, at det at introducere en ny teknologi, som er lidt anderledes og så videre, bliver skubbet lidt i baggrunden,” siger Hempels topchef, Michael Hansen. | Foto: Hempel
”Nybygningsværfterne er jo fuldt bookede i dag. Vi er bekendt med, at der er rigtig travl både i Japan, Kina og Korea, og det gør så desværre, at det at introducere en ny teknologi, som er lidt anderledes og så videre, bliver skubbet lidt i baggrunden,” siger Hempels topchef, Michael Hansen. | Foto: Hempel

Moderne skibsmaling kan ifølge Hempel skære 10-15 procent af skibes energiforbrug, men det hører ikke desto mindre til sjældenhederne, at skibsværfterne maler splinternye skibe med energibesparende skibsmaling.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 7 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også