Langt færre skibsværfter vil lægge pres på den grønne omstilling

Mens Kina skruer ned for skibsbygningen, er Sydkorea for alvor trådt i karakter som den nation, der leverer shippings grønne skibe.
Antallet af skibsværfter er globalt set faldet fra omkring 700 i 2007 til cirka 300 i 2023, skriver Intermodal i en opdatering. | Foto: Liu Junfeng/AP/Ritzau Scanpix
Antallet af skibsværfter er globalt set faldet fra omkring 700 i 2007 til cirka 300 i 2023, skriver Intermodal i en opdatering. | Foto: Liu Junfeng/AP/Ritzau Scanpix

Den globale shippingbranche står over for en epoke, hvor der skal bygges nye skibe, og ældre skibe skal ombygges som aldrig før – men der er ikke nok værfter.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 7 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også