ShippingWatch

Alfa Laval-teknologi skal sikre tilførsel af metanol til WinGD’s motorer

WinGD og Alfa Laval går sammen om at udvikle en skibsmotor, der kan sejle på det grønne brændstof, metanol.

Peter Nielsen fra Alfa Laval (tv.) og Dominik Schneiter fra WinGD præsenterer deres nye aftale. | Foto: Alfa Laval / WinGD

Den svenske leverandør Alfa Laval har indgået en aftale med den schweiziske motorudvikler WinGD om at udvikle et brændstofsystem, der skal sikre tilførsel af grøn metanol til WinGD’s skibsmotorer.

Det schweiziske selskab har besluttet, at dets motorer skal være gearet til metanol fra 2024, og Alfa Laval har allerede erfaring med metanolløsninger til skibsmotorer.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

Ugens bedste historier på ShippingWatch

Rederier er usikre på de kommende CII-regler for skibes CO2-udledninger. Ammoniak kan blive vigtigt brændstof, men kræver enorm produktion. Nye EU-sanktioner mod Rusland kan omgås, siger advokat. Og Norden undgår straf i sag om falske logbøger.

Carsten Mortensens Dee4 Capital sælger ud igen

Dee4 Capital Partners med tidligere Norden- og BW Group-topchef Carsten Mortensen sælger endnu et tankskib - denne gang til græsk skibsreder og lander millionfortjeneste, viser tal i VesselsValue.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

ShippingWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs