ShippingWatch

MAN Energy Solutions ser dual-fuel udgøre halvdelen af motormarkedet i 2025

Interessen for motorer, der kan sejle på både konventionel og alternativt brændstof, er steget så kraftigt, at MAN Energi Solutions fremrykker skæringspunktet for, hvornår motortypen udgør halvdelen af markedet.

Foto: MAN Energy Solutions

Dansk-tyske MAN Energy Solutions har sådan set haft metanolmotorer i sit program i fem år, men Maersks seneste store ordre på otte 16.000 teu metanoldrevne containerskibe forventes at bringe motortypen ind i en helt ny fase.

For der har sådan set aldrig sejlet skibe rundt med motorer, der var drevet af grøn metanol, og der har endnu heller ikke sejlet skibe rundt, som i forvejen ikke transporterede metanol i sine tanke, så de så at sige blot skulle stikke slangen ned i fragten for at få fat i brændstoffet.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

Ugens vigtigste historier på ShippingWatch

En bestemt dag i 2016 kan blive afgørende i Dan-Bunkering-sagen, pres på verdens forsyningkæder får store import-virksomheder til at lede efter alternativer, topchefer ser opsving fortsætte ind i 20'erne, fem Maersk-officerer suspendet.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs