ShippingWatch

OECD endevender statsstøtte til koreansk shippingindustri

Kritikken af den koreanske regerings subsidier til landets værfts- og shippingindustri er taget til i år efter flere milliardstore hjælpepakker. Senere på ugen vil OECD diskutere, hvad man kan gøre. Visse lande presser angiveligt på for en hårdere linje.

Foto: /ritzau/AP/Kim Dong-min

Maersk Lines CEO Søren Skou har sagt det. Danmarks tidligere erhvervsminister Brian Mikkelsen har sagt det. EU's handelskommissær Cecilia Malmström har sagt det. Og nu har Japan også sagt det.

Alle har i mere eller mindre direkte vendinger kritiseret Sydkoreas regering for den massive statsstøtte, som er tilflydt landets maritime industri de seneste par år, herunder især den vigtige værftsindustri.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

3i køber AMP ud af Esvagt

Kapitalfonden 3i, der ejer halvdelen af Esvagt, har aftalt med virksomhedens anden ejer, kapitalfonden AMP Capital, at overtage hele Esvagt for 268 millioner britiske pund, så 3i bliver eneejer. Handelen ventes at falde på plads i første kvartal 2022.

Ugens bedste historier på ShippingWatch

Det var tid til procedure i Dan-Bunkering sagen, hvor anklageren kræver bøde- og fængelsstraf. 2022 tegner til at blive nyt hæsblæsende containerår, klima spillede afgørende rolle i Lasse Kristoffersens beslutning om jobskifte i en uge, hvor Norden lagde tørlast og tank sammen i ny struktur.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs