SAL Heavy flager seks skibe tilbage på tysk flag

Efter at den tyske Harren-familie har besluttet at købe SAL Heavy Lift fra japanske K-Line, bliver seks af skibene nu flaget tilbage på tysk flag.

Et af verdens største rederier inden for heavy lift segmentet SAL Heavy Lift har besluttet at flage seks af sine skibe tilbage på tysk flag, oplyser rederiet i en meddelelse.

"Vi er stolte over at vende tilbage til tysk flag. Det tyske flag står for kvalitet, sikkerhed og opfyldelse af kravene, og det er kernekrav hos SAL," lyder det fra Sebastian Westphal, Corporate Director for Ship Management i SAL Heavy.

Beslutningen kommer kun en måned, efter at den hidtidige ejer, japanske K-Line, valgte at sælge SAL Heavy til det tyske selskab Salto.

Bag Salto finder man den tyske Harren-familie med Dr. Martin Harren (50,1 pct.) og Peter Harren med 49,9 pct. Familien ejer i forvejen en anden af de større spillere inden for segmentet, Combi Lift i Bremen, der samtidig er en tæt samarbejdspartner med BBC Chartering.

Mange har forladt flaget

De seneste par år har tendensen ellers i høj grad handlet om udflagning af skibe fra den tyske flåde.

Bl.a. har den tyske rederiforening VDR tidligere peget på, at det var svært at fastholde skibe under tysk flag i konkurrence med andre EU-landes flagregistre på grund af de højere omkostninger til de tyske søfarende.

Ifølge rederne fordi Tyskland ikke fuldt ud har udnyttet de rammer, som EU har fastsat for medlemslandenes støtte til deres rederier.

Tysk familie køber SAL fra japanske K-Line 

Heavy lift-rederi lukker offshore-forretning  

Tyske redere advarer om om yderligere udflagning 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også