ShippingWatch

Kina skærper svovlkrav i flere havne

De kinesiske myndigheder har udpeget flere nye havne i særlige zoner, hvor der kun må sejles med lavt svovlindhold. Kina overvejer at skærpe kravene til udledning af svovl endnu mere fra 2018, skriver Seatrade Global.

CMA CGM i Ningbo Port

De kinesiske myndigheder går videre med arbejdet med at sænke udledningen af svovl fra skibe, der sejler i kinesisk farvand.

Mere end ti havne i Kina, senest havnen Zhejiang ved Pearl River-deltaet, har fået indført en svovlgrænse på 0,5 pct. svarende til den, der træder i kraft med de globale svovlkrav fra 1. januar 2020.

Det skriver Seatrade Global.

Reglerne i de kinesiske havne går up på, at skibene, når de går til kaj, ikke må have et svovlindhold højere end 0,5 pct., og det gælder i hele tidsrummet fra en time før de går til kaj og efter.

Ud fra erfaringerne med en svovlgrænse på 0,5 pct. i svovludledningerne vil de kinesiske myndigheder evaluere, om kravene til svovludledningerne skal skærpes endnu mere. I løbet af 2018 vil myndighederne drøfte, om grænsen skal ned på 0,1 pct. i udvalgte havne i landet.

Ny rapport: Svovlkrav vil langt fra omvælte shipping

DNB: Svovlkrav kan skubbe olieprisen højere op

Danske iværksættere skal fange svovlsyndere fra luften

Forsiden lige nu

Søfartens Ledere fusionerer med Lederne

Navigatørernes fagforening Søfartens Ledere fusionerer med Lederne fra 1. juli og skifter navn til Lederne Søfart. "Vi kan komme ind hos dem og forblive en selvstændig organisation," siger formand Bjarne Cæsar Jensen til ShippingWatch.

Dansk oliechef: Olieprisen påvirker ikke vores investeringer

De høje oliepriser har ingen betydning for de fremtidige investeringer fra Ineos side, fortæller chefen for det nye, danske selskab. Han spår i stedet om en fremtid, hvor olieprisen hverken vil være høj eller lav, da den hurtige skiferproduktion vil kunne holde prisen i skak.

Singapores terminalgigant vokser knap 10 procent

Singapores store terminalgruppe PSA voksede med 9,8 pct. i 2017 målt i forhold til 2016, når man måler på antallet af håndterede containere. Ny teknologi og usikkerhed præger de kommende år, lyder det fra formand og CEO for PSA, Tan Chong Meng.

Seneste Rederier

Relaterede

Seneste nyt

Job

Se flere

Se flere