ShippingWatch

Hamburg Süd-køb skal åbne Sydamerika for Svitzer

Ideen bag Transport & Logistics er, at Maersks containervirksomheder skal tjene flere penge på hinanden. Det har allerede givet gevinst i APM Terminals. Men hvordan skal Svitzer med Australien som sit absolutte hovedmarked byde ind på planen? Her spiller Hamburg Süd-købet en rolle.

Foto: Svitzer

Skabelsen af det nye Maersk i form af Transport & Logistics er ved at kaste de første forretningsmæssige gevinster af sig, ikke mindst fordi de to sværvægtere i T&L, Maersk Line og APM Terminals begynder at bruge hinanden mere end før.

Helt konkret handler det om, at Maersk Lines skibe benytter APM Terminals havne, så rederiets penge ender i Maersks kasse i stedet for hos en af havne- og terminalselskabets konkurrenter.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

CBS lancerer bestyrelses-uddannelse for shipping

Med støtte fra en række profilerede shipping-navne er halvdelen af pladserne på det første modul af CBS’ nye Blue Board Leadership Programme allerede besat. Andreas Sohmen-Pao er blandt underviserne.

Markant fald på vej i eksporten fra Kina til USA

Efterspørgslen i USA flytter sig fra varer til services, og det giver lavere import af kinesiske varer til USA, vurderer logistikchefer. Data fra Kina bekræfter, at ordrebeholdningen falder hos kinesiske virksomheder.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

ShippingWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs