Alang er stadig den foretrukne skibskirkegård

196 handelsskibe blev ophugget i første kvartal af 2017, skriver ngo'en Shipbreaking Platform. Heraf endte 128 skibe deres dage på strandene i Indien, Bangladesh og Pakistan.
Gadani-området i Pakistan er blevet ramt af en række ulykker det seneste år. | Foto: /ritzau/AP/Adil Shakil
Gadani-området i Pakistan er blevet ramt af en række ulykker det seneste år. | Foto: /ritzau/AP/Adil Shakil

De globale rederier foretrækker fortsat at skrotte deres skibe på strandene i Indien.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 7 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også