Alphabulk: Bunkerindustri kan næppe nå svovlkrav fra 2020
![Foto: Mercator](https://photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article8375524.ece/ALTERNATES/schema-16_9/Bhagwati%2520Prem.jpg%2520R%25C3%25B8g,%2520forurening,%2520CO2,%2520svovl,%2520NOx)
IMO forbereder næste fase i en global regulering af det tilladte svovlindhold i skibenes brændstof, som vil reducere grænsen fra 3,5 til 0,5 procent på et et eller andet tidspunkt mellem 2020 og 2025. EU har allerede besluttet, at reduktionen skal træde i kraft i 2020 i europæisk farvand.
Læs hele artiklen
Få adgang i 7 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
Med din prøveperiode får du:
Få fuld adgang til dig og dine kollegaer
Start et gratis virksomhedsprøveabonnementRelaterede artikler
Shell: Nye IMO-krav til brændstof vil booste LNG
For abonnenter
Redere: Svovlkontrol skal op i IMO hurtigst muligt
For abonnenter
Bunker-formand langer hårdt ud efter IMO
For abonnenter