Sidste uges vigtigste historier på ShippingWatch
![Foto: Kamran Jebreili / AP Polfoto](https://photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article6764604.ece/ALTERNATES/schema-16_9/Dubai%2520Copyright%2520AP%2520Kamran%2520Jebreili%2520opec.jpg)
Den overraskende aftale i Opec kom bag på oliemarkedet og sendte prompte olieprisen i vejret med 5-6 procent. Umiddelbart negativt for tankrederne, men konsekvenserne kan på kort sigt blive gunstige.
Opecs enighed presser oliepris mod 50 dollars
Hafnia Management: Opec-aftale kan booste produkttank
Nordea stiller spørgsmåltegn ved Opec-aftalen
Olieprisen skudt markant i vejret efter Opec-aftale
Iransk udmelding sænker olieprisen
Analyse: Lave tankrater vil forsætte i 2017 og 2018
Olieprisen stiger: En ny Opec-aftale rykker nærmere
Danmarks Skibskredit solgt
Lang tids spekulation om salg af Danmarks Skibskredit fandt sin afslutning, da en kreds af investorer kunne oplyse, at de overtager den danske skibsudlåner.
Danmarks Skibskredit solgt til danske pensionskasser
Skibskredittens nye ejere stiller skrappe krav til afkast
Ejerskifte løser ikke Danmarks Skibskredits grundlæggende problem
Ejerskifte i Danmarks Skibskredit giver udsigt til negativ rating
Ledelsesrokaden fortsætter
Yderligere to topfolk i Maersk forlader koncernen som konsekvens af de ændringer, der er er lagt op til i forbindelse med koncernens nye strategi og opsplitning i to forretningsenheder.
Maersk indsætter ny topchef i Damco
![Foto: Maersk](https://photos.watchmedier.dk/THkOkwKF4-FkIryqD7mQXgqPzqMJmg9V9MwsMkLH-zE/resize:fill:960:0:0/plain/https%3A%2F%2Fphotos.watchmedier.dk%2FImages%2Farticle9036457.ece%2FALTERNATES%2Fschema-16_9%2Fklausrudsejling.jpg)
Headhunternes favorit sat i spidsen for Damco
Moody's truer med nedgradering af Maersk efter split
Maersk Oil skal spare - vækstchef forlader sin stilling
Børshus: Maersk Line vil købe op i Sydkorea
Læs også
De ubemandede skibe kommer, lyder det fra direktør i Søfartens Ledere, Fritz Ganzhorn, som ikke vil stå i vejen for udviklingen.
Navigatørerne gør klar til ubemandede skibe
Danmark og en række andre lande opfordrer IMO til at vedtage en specifik køreplan for shippingbranchens reduktion i CO2-udslip. Med de nuværende initiativer alene risikerer IMO først at kunne lande den vigtige CO2-aftale i 2023, fremgår det af et udspil, ShippingWatch kunne offentliggøre.
Nordiske skibsredere presser på for CO2-køreplan
Maersk Line indgår CO2-aftale med logistikkæmpe