Nu sejler dødsdømte færger penge hjem som aldrig før

Politikerne forregnede sig, da de solgte det statslige monopol i 2007. Scandlines præsterede et overskud på mere end 750 mio. kr. sidste år og skovler penge ind, indtil Femern-forbindelsen er på plads.
Foto: Carsten Rehder/AP/Polfoto
Foto: Carsten Rehder/AP/Polfoto
AF KASPER BRØNDGAARD ANDERSEN

Da danske og tyske politikere solgte Scandlines til kapitalfonde i 2007, var forventningen, at en fast forbindelse over Femern Bælt skulle åbne 10 år senere.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 7 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også