Redere frygter arrest af skibe efter OW-konkurs

Selv om redere ikke har handlet med OW Bunker, kan de alligevel blive ramt af konkursen, siger Charles Harcourt-Groom, adm. direktør hos GVB-Group i Rotterdam, der formidler olieleverancer, til Børsen.
Foto: Hamborg Havn
Foto: Hamborg Havn

En lang række rederier, der aldrig har handlet med OW Bunker, kan blive ramt af OW Bunkers konkurs.

Oven på konkursen i OW Bunker fyger det netop nu med trusler om beslaglæggelser af skibe ud til skibsredere kloden rundt. Men rederne har ofte aldrig handlet med OW Bunker.

"Der er række skibsredere, der måske ikke er klar over, at deres skibe er udsatte. Den umiddelbare reaktion ved de fleste er jo, at hvis de ikke har lavet forretning med OW Bunker, så er det ikke deres problem. Men nu ser vi, at det bliver deres problem, når truslen om beslaglæggelse lander ved dem," siger Charles Harcourt-Groom, adm. direktør hos GVB-Group i Rotterdam, der formidler olieleverancer, til Børsen.

Ifølge Tradewinds har rederiet Precious Shipping taget juridiske skridt for at undgå arrest af to af rederiets skibe, der har fået brændstof leveret i Singapore via OW Bunker, men som fysisk blev leveret af Uni Petroleum, Shell og Transocean Oil i oktober.

Prøv ShippingWatchs nyhedsbrev to gange dagligt i 40 dage gratis

Rederiets adm. direktør har bedt en domstol i Singapore afgøre, hvor regningen skal betales.

Den delvis Norden-kontrollerede tankpool Norient fik sidste weekend arresteret et skib, fordi det har fået leveret bunkerolie fra en underleverandør til OW Bunker. Det er nu blevet frigivet, skriver Børsen.

100 olieselskaber har milliard-krav mod OW Bunker  

OW Bunker kreditor beslaglægger 15 skibe 

Skandalen i OW Bunker skaber kaos i Singapore

OW Bunkers krak trækker blodige spor i olieselskaber  

 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også