En lang række rederier, der aldrig har handlet med OW Bunker, kan blive ramt af OW Bunkers konkurs.
Oven på konkursen i OW Bunker fyger det netop nu med trusler om beslaglæggelser af skibe ud til skibsredere kloden rundt. Men rederne har ofte aldrig handlet med OW Bunker.
"Der er række skibsredere, der måske ikke er klar over, at deres skibe er udsatte. Den umiddelbare reaktion ved de fleste er jo, at hvis de ikke har lavet forretning med OW Bunker, så er det ikke deres problem. Men nu ser vi, at det bliver deres problem, når truslen om beslaglæggelse lander ved dem," siger Charles Harcourt-Groom, adm. direktør hos GVB-Group i Rotterdam, der formidler olieleverancer, til Børsen.
Ifølge Tradewinds har rederiet Precious Shipping taget juridiske skridt for at undgå arrest af to af rederiets skibe, der har fået brændstof leveret i Singapore via OW Bunker, men som fysisk blev leveret af Uni Petroleum, Shell og Transocean Oil i oktober.
Prøv ShippingWatchs nyhedsbrev to gange dagligt i 40 dage gratis
Rederiets adm. direktør har bedt en domstol i Singapore afgøre, hvor regningen skal betales.
Den delvis Norden-kontrollerede tankpool Norient fik sidste weekend arresteret et skib, fordi det har fået leveret bunkerolie fra en underleverandør til OW Bunker. Det er nu blevet frigivet, skriver Børsen.
100 olieselskaber har milliard-krav mod OW Bunker
OW Bunker kreditor beslaglægger 15 skibe
Skandalen i OW Bunker skaber kaos i Singapore
OW Bunkers krak trækker blodige spor i olieselskaber