Mega-alliancer kan hente store miljøgevinster

P3 og andre alliancer på ruterne mellem Asien og Europa kan reducere CO2-udledningen med omkring 40 procent, vurderer Drewry.
Foto: Maersk Line
Foto: Maersk Line

Hvis miljøet var den afgørende faktor i myndighedernes aktuelle overvejelser om, hvorvidt den store P3-alliance med Maersk Line, MSC og CMA CGM, kan tillades, var der næppe tvivl om, at såvel P3 som andre alliancer med deres nye kæmpeskibe på high volume ruterne mellem Fjernøsten og Europa ville gå glat igennem.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 7 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også