ShippingWatch

Kinesisk gigant satser på oversøisk marked for produkttank

China Shipping Developments tankenhed målretter nu strategien mod oversøiske markeder for produkttank efter en faldende indenlandsk efterspørgsel.

Foto: Hanjin

Oversøiske markeder for produkttank skal fremover trække noget af væksten hos China Shipping Development, hvis tørlast- og tankenheden forleden kunne melde om en fordobling af underskuddet i løbet af første halvdel af 2013 sammenlignet med samme periode sidste år. Men netop udenlandsk produkthandel er et lyspunkt i halvårsregnskabet for tankdivisionen og er øget med 59,3 pct. i årets første halvdel sammenlignet med 2012, skriver Lloyd's List.

Og med faldende indenlandsk sejlads giver det god mening at satse endnu mere på den oversøiske forretning:

"Den strukturelle svaghed på den indenlandske marked har krævet, at vi gradvist får flere produkttankskibe over på de internationale markeder," siger general manager hos selskabet, Han Jun, ifølge Lloyd's List.

Selskabet forventer ifølge Lloyd's List at drage fordel af øget kinesisk eksport til Sydøstasien.

Kinesisk statsgigant fordobler underskud 

"Vi planlægger at styrke vores operationer i Singapore. Vi vil lægge flere ressourcer ind i udenrigshandel og forbedre vores oversøiske operationer."

Kinesisk tankgigant nedtoner planer om ny VLCC-pool 

Medie: Norden-konkurrent udskyder ordre på ti skibe 

Mere fra ShippingWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

ShippingWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs