ShippingWatch

SeaIntel: Rateløft virker langt fra på alle ruter

Der er stor forskel på, om containerrederne lykkes med at løfte raterne via generelle rateløft, viser en analyse fra SeaIntel. Særligt på handel fra nord til syd har rateløft ikke slået igennem.

Foto: Hanjin

Containerrederierne holder ikke igen med at annoncere nye rateløft (GRI). Så sent som i dag, mandag, er den sidste store spiller, franske CMA CGM, hoppet med på vognen i et forsøg på at løfte raterne på Asien-Europa med 500 USD per teu fra 1. august. Indtil nu har den generelle ratestigning fra 1. juli på Asien-Europa givet god genlyd i branchen med en lille tilbagegang i sidste uge.

Overordnet set konkluderer SeaIntel, at rateforhøjelsen på Asien-Europa-ruten d. 1. juli har været særdeles effektiv, mens rederne langt fra har fået noget ud af deres forsøg på at løfte indtjeningen på ruter fra nord mod syd.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

Minekæmpe køber yderligere tre LNG-drevne skibe

BHP Billiton føjer tre LNG-drevne tørlastskibe til sin flåde i løbet af de næste seks til ni måneder, skriver nyhedsbureau. Mineselskabet satser på flydende naturgas som et overgangsbrændstof.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

ShippingWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs