SeaIntel: Rateløft virker langt fra på alle ruter

Der er stor forskel på, om containerrederne lykkes med at løfte raterne via generelle rateløft, viser en analyse fra SeaIntel. Særligt på handel fra nord til syd har rateløft ikke slået igennem.
Foto: Hanjin
Foto: Hanjin

Containerrederierne holder ikke igen med at annoncere nye rateløft (GRI). Så sent som i dag, mandag, er den sidste store spiller, franske CMA CGM, hoppet med på vognen i et forsøg på at løfte raterne på Asien-Europa med 500 USD per teu fra 1. august. Indtil nu har den generelle ratestigning fra 1. juli på Asien-Europa givet god genlyd i branchen med en lille tilbagegang i sidste uge.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 7 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også