DFDS samler transaktioner i Polen
Nu skal der samling på de mange forskellige overførsler og faktureringer, som DFDS hver eneste dag laver eller modtager. Derfor har rederiet valgt at samle alle transaktioner i et nyt kontor i Polen, nærmere bestemt i Poznan, fortæller Gert Jacobsen, kommunikationschef hos DFDS.
"Rationalet er, at vi i dag har vi mange afdelinger i DFDS rundt om i Europa, som laver den slags transaktioner. Det vil vi fremover samle i et center, så vi kan udnytte best practice, og det bliver lettere for os at udføre nye processer. Hvis der eksempelvis kommer ny lovgivning, som vi skal tilpasse os, så kan det indføres meget effektivt," siger han.
DFDS har allerede et center i Belfast, som varetager den slags opgaver, dog ikke for hele virksomheden. Derfor lukker man kontoret til december og regner med herefter at åbne det nye, der på sigt skal omfatte 150 medarbejdere. Lukningen af afdelingen i Belfast koster ifølge BBC News 60 DFDS-medarbejdere jobbet.
Valget landede på Polen, fordi placeringen er ideel for DFDS' forretning, forklarer Gert Jacobsen. Desuden har landet en god infrastruktur og et servicecenter-miljø i forvejen, mens omkostningsniveauet også har spillet en rolle i valget.