ShippingWatch

Maersk Line trues af bøde for kontraktbrud

Maersk Line har ikke formået at få de lovede 700.000 containere årligt igennem Wilhelsmhaven containerhavn. Det kan koste rederiet et tocifret millionbeløb.

Foto: Maersk Line

Det kan blive dyrt for Maersk Line, at rederiet ikke har holdt sit løfte til forbundsstaterne Bremen og Sachsen om at få 700.000 containere om året gennem Wilhelmshavens nyligt åbnede JadeWeserPort. Det skriver Lloyd's List, der anslår at bøden kommer til at ligge på et to-cifret millionbeløb i euro.

Maersk bekræfter at være i dialog med JadeWeserPort, men ønsker ikke at kommentere på det konkrete beløb, oplyser group press officer ved Maersk Line Michael Storgaard til ShippingWatch.

Wilhelmshaven-terminal har problemer med fundamentet 

Den nye JadeWeserPort har været en fiasko den første del af sin levetid. I første kvartal af 2013 har havnen kun håndteret 7.000 teu, skriver Lloyds List, hvilket er mindre end en procent af den årlige kapacitet, som havnen har.

APM Terminals ejer 30 pct. af JadeWeserPort, og den resterende majoritet er ejet af joint-venturet Eurogate mellem Eurokai og BLG Logistics Group.

Wilhelmshaven på Seago Lines rute

Tysk terminaloperatør frygter priskrig i Nordeuropa 

 

Mere fra ShippingWatch

Maersk: Situationen stabiliserer sig i Shanghai

Situationen i Shanghai er ved at stabilisere sig, og generelt fungerer havnene i Kina godt, lyder det fra Maersk. Til gengæld melder rederiet om et fortsat stort pres på europæiske havne.

CBS lancerer bestyrelses-uddannelse for shipping

Med støtte fra en række profilerede shipping-navne er halvdelen af pladserne på det første modul af CBS’ nye Blue Board Leadership Programme allerede besat. Andreas Sohmen-Pao er blandt underviserne.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

ShippingWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs