Maersk Line trues af bøde for kontraktbrud

Maersk Line har ikke formået at få de lovede 700.000 containere årligt igennem Wilhelsmhaven containerhavn. Det kan koste rederiet et tocifret millionbeløb.
Foto: Maersk Line
Foto: Maersk Line

Det kan blive dyrt for Maersk Line, at rederiet ikke har holdt sit løfte til forbundsstaterne Bremen og Sachsen om at få 700.000 containere om året gennem Wilhelmshavens nyligt åbnede JadeWeserPort. Det skriver Lloyd's List, der anslår at bøden kommer til at ligge på et to-cifret millionbeløb i euro.

Maersk bekræfter at være i dialog med JadeWeserPort, men ønsker ikke at kommentere på det konkrete beløb, oplyser group press officer ved Maersk Line Michael Storgaard til ShippingWatch.

Wilhelmshaven-terminal har problemer med fundamentet 

Den nye JadeWeserPort har været en fiasko den første del af sin levetid. I første kvartal af 2013 har havnen kun håndteret 7.000 teu, skriver Lloyds List, hvilket er mindre end en procent af den årlige kapacitet, som havnen har.

APM Terminals ejer 30 pct. af JadeWeserPort, og den resterende majoritet er ejet af joint-venturet Eurogate mellem Eurokai og BLG Logistics Group.

Wilhelmshaven på Seago Lines rute

Tysk terminaloperatør frygter priskrig i Nordeuropa 

 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også