
For godt en måned siden annoncerede Maersk Line, at rederiet vil omlægge sin services fra Asien til USAs østkyst og benytte Suez-kanalen frem for Panama-kanalen. Ifølge Maersk for at spare brændstof, omkring 100 USD, og opnå andre fordele, når de store Triple-E-skibe begynder indfasning i flåden i løbet af 2013.
Ifølge analysehuset indebærer skiftet en række fordele for Maersk Line, mens det er en ulempe for kunderne i form af længere transittid. Det er til gengæld også den eneste ulempe, fordi afskiberne også slipper billigere i form af lavere betaling for at sejle gennem Suez, der er markant billigere end Panama-kanalen.
Allerede abonnent? Log ind.
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
- Adgang til alle låste artikler
- Modtag vores daglige nyhedsbreve
- Fuld adgang til vores app