SeaIntel: Øget brug af Suez mindsker overkapacitet

Det er fortsat et åbent spørgsmål, om konkurrenter vil følge Maersk Line og flytte skibe fra den dyre Panama-kanal til Suez. Men det kan løse en del af problemerne med overkapaciteten i containerflåden, vurderer SeaIntel.
Foto: Josef Polleross
Foto: Josef Polleross

For godt en måned siden annoncerede Maersk Line, at rederiet vil omlægge sin services fra Asien til USAs østkyst og benytte Suez-kanalen frem for Panama-kanalen. Ifølge Maersk for at spare brændstof, omkring 100 USD, og opnå andre fordele, når de store Triple-E-skibe begynder indfasning i flåden i løbet af 2013.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 7 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også