
Norden er tæt på målet i rederiets strategiplan 2011-2013, Longterm Growth in Challenging Times. Det gælder ikke mindst opbygningen af en moderne flåde af egne brændstofbesparende produkttankskibe, der siden 2009 er vokset fra 11 til 22 med et mål om i alt 25 ejede skibe.
"Vi har investeret et betydeligt milliardbeløb i produkttank i løbet af de sidste fem år. Nu flytter vi vores investeringsfokus over til tørlast igen i forventning om bedre markedsforhold i løbet af 2014, men det betyder ikke nødvendigvis, at vi stopper her i produkttank. Vi er altid på en rejse, men efter ret markante investeringer i dette segment vil vi gerne se, at vi rammer rigtigt, at tank kaster noget af sig." siger Nordens CEO Carsten Mortensen i et interview med ShippingWatch.
Allerede abonnent? Log ind.
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
- Adgang til alle låste artikler
- Modtag vores daglige nyhedsbreve
- Fuld adgang til vores app