ShippingWatch

Norden tæt på sine strategiske mål i produkttank

Med markante investeringer i milliardklassen over fem år, er Norden tæt på målet om 25 ejede produkttankere efter et 2012-regnskab, hvor rederiet fik ryddet op i balancen for 2,3 mia. kroner. Interview med Nordens CEO Carsten Mortensen.

Norden er tæt på målet i rederiets strategiplan 2011-2013, Longterm Growth in Challenging Times. Det gælder ikke mindst opbygningen af en moderne flåde af egne brændstofbesparende produkttankskibe, der siden 2009 er vokset fra 11 til 22 med et mål om i alt 25 ejede skibe.

"Vi har investeret et betydeligt milliardbeløb i produkttank i løbet af de sidste fem år. Nu flytter vi vores investeringsfokus over til tørlast igen i forventning om bedre markedsforhold i løbet af 2014, men det betyder ikke nødvendigvis, at vi stopper her i produkttank. Vi er altid på en rejse, men efter ret markante investeringer i dette segment vil vi gerne se, at vi rammer rigtigt, at tank kaster noget af sig." siger Nordens CEO Carsten Mortensen i et interview med ShippingWatch.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

ShippingWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs