Medie: Singapore smider bunkerfirma ud

For anden gang i år har et selskab med licens til at sælge brændstof til skibe i verdens største bunkerhavn Singapore fået frataget sin tilladelse efter afsløring af, at det har ladet andre benytte sin licens.
Foto: Hapag-Lloyd
Foto: Hapag-Lloyd

Myndighederne i Singapore, verdens største bunkerhavn, har for anden gang i 2012 annulleret en licens til et bunkerselskab. Denne gang til firmaet G-Fuel, der ifølge lloyd's List er rangeret som nummer 26 i forhold til volumen over landets mange bunkerselskaber.

G-Fuel har ladet et firma uden licens benytte selskabets egen licens til at sælge brændstof, og det er i strid med reglerne, oplyser Muhammad Segar,  assistant chief executive i The Maritime and Port Authority, MPA, i Singapore:

"Vi accepterer ikke denne praksis, og vi vil ikke tøve med at suspendere eller annullere licenser fra bunker-leverandører, når de bryder vores betingelser."

Bunkerfirmaer i Singapore kan have en interesse i at samarbejde med selskaber, der ikke har licens, for at reducere deres eksponering i det volatile oliemarked, men det er i strid med reglerne at lade en 3. part bruge ens egen licens. Og straffen for sådanne forseelser er mærkbar. I juni i år fik selskabet Winbuild Petrofin på tilsvarende vis frataget sin licens, og kan i ligehed med G-Fuel ikke længere sælge bunker i Singapore.

Skuld: Dårlig bunkers et stigende problem 

Wrist-selskab går solo i Singapore  

 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også