ShippingWatch

Erria kigger mod nybygninger for Petrobras

Vækstlandet Brasilien bliver efter alt at dømme det næste land i Sydamerika, Erria træder ind ind i som rådgivere i større nybygningsprojekter. "Jeg føler mig ret sikker på, at vi kommer til at arbejde for Petrobras," siger Errias adm. direktør Henrik N. Andersen.

Foto: ERRIA

Flere års erfaring i Sydamerika med styring af især nybygningsprojekter for Venezuelas nationale olieselskab PDVESA, Petróleos de Venezuela, ligner vejen ind i Brasiliens olie- og værftsindustri for Erria. Det tidligere rederi er tæt på at være et 100 procent fokuseret selskab på consulting og ship management efter nedturen som ejer af en række mindre tankskibe, der nu er indlemmet i rederiet Uni-Tankers' flåde, hvor Erria i dag er medejer.

"Jeg føler mig ret sikker på, at vi inden for en overskuelig tid også vil komme til at arbejde for Petrobras. Hvis selskabet skal nå at følge med væksten i Brasiliens olieindustri, kan de næppe nå at bygge det hele i Brasilien," siger Errias adm. direktør Henrik N. Andersen til ShippingWatch med henvisning til de særlige nationalitetstrav, som den brasilianske regeringen hidtil har håndhævet ubetinget.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.

Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

Forsinkelser forude: Omikron rammer Kinas havne

Det er i det store hele lykkedes Kina at holde covid ude efter det oprindelige udbrud i Wuhan. Så kom omickron – og landets nul-tolerance over for virussen betyder nu forsinkelser i verdens travleste havne.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs