ShippingWatch

Erria kigger mod nybygninger for Petrobras

Vækstlandet Brasilien bliver efter alt at dømme det næste land i Sydamerika, Erria træder ind ind i som rådgivere i større nybygningsprojekter. "Jeg føler mig ret sikker på, at vi kommer til at arbejde for Petrobras," siger Errias adm. direktør Henrik N. Andersen.

Foto: ERRIA

Flere års erfaring i Sydamerika med styring af især nybygningsprojekter for Venezuelas nationale olieselskab PDVESA, Petróleos de Venezuela, ligner vejen ind i Brasiliens olie- og værftsindustri for Erria. Det tidligere rederi er tæt på at være et 100 procent fokuseret selskab på consulting og ship management efter nedturen som ejer af en række mindre tankskibe, der nu er indlemmet i rederiet Uni-Tankers' flåde, hvor Erria i dag er medejer.

"Jeg føler mig ret sikker på, at vi inden for en overskuelig tid også vil komme til at arbejde for Petrobras. Hvis selskabet skal nå at følge med væksten i Brasiliens olieindustri, kan de næppe nå at bygge det hele i Brasilien," siger Errias adm. direktør Henrik N. Andersen til ShippingWatch med henvisning til de særlige nationalitetstrav, som den brasilianske regeringen hidtil har håndhævet ubetinget.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

Höegh Autoliners går med i klimakoalition

Det norske bilrederi Höegh Autoliners indtræder i klima-alliancen First Movers Coalition, der også tæller Maersk, som ”frontløbere på bæredygtighedsområdet i deres sektor”.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

ShippingWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs