ShippingWatch

Tankskibe sælges til ophugningspriser

Først var det supertankerne, VLCC'erne, der blev handlet til ophugningspriser. Nu flytter trykket ned til de mindre Suezmax, siger chefanalytiker Peter Sand, Bimco, der tegner et mørkt billede af tankmarkedet.

Tankmarkedet har nået et forbløffende lavt niveau, mener chefanalytiker Peter Sand fra Bimco, der i sit market overview & outlook illustrerer tilstanden med det nylige salg af den dobbeltskrogede Suezmax råolie-tanker Hellespont Trooper, der er bygget i 1996.

Skibet er rapporteret købt for 11,7 mio. USD. Med en nuværende skrotpris på 420 dollars per ltd svarer det til, at skibet kunne have indbragt ejeren 9,3 mio. USD ved skrotning. Skibet, der i forhold til den samlede flådes gennemsnitslevealder på 22 år har seks år tilbage, er således værdisat svarende til 2,4 mio. USD for on-going trading, ca. 400.000 om året.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

ShippingWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs