ShippingWatch

Analyse: Rederiernes driftsomkostninger stiger fortsat

Ifølge den årlige opgørelse fra det britiske analysehus, Moore Stephens, Opcost, er det især udgifter til mandskab, der ligger bag rederiernes stigende omkostninger.

Foto: Hanjin

Den dårlige nyhed er, at rederiernes omkostninger fortsætter med at stige. Den gode er, at de stiger langsommere end for få år siden, konkluderer det britiske analysehus Moore Stephens i sin seneste årlige opgørelse over driftsudgifterne i den globale rederibranche, OpCost2012.

Analysen dækker de tre segmenter bulk, tank og containerskibe, og samlet set er udgifterne steget med 2,1 procent i 2011 mod en stigning i omkostningerne på 2,2 procent året før. Ifølge Moore Stephens er det især udgifterne til mandskab, der trækker tallet op, idet omkostningerne til bemanding af skibene er gået i vejret med 3,3 procent.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

Höegh Autoliners går med i klimakoalition

Det norske bilrederi Höegh Autoliners indtræder i klima-alliancen First Movers Coalition, der også tæller Maersk, som ”frontløbere på bæredygtighedsområdet i deres sektor”.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

ShippingWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs