
Rederiforeningen er delvist enig i, at den danske offentlighed ikke har det kendskab til det blå erhvervsliv, som virksomhederne måske kunne ønske sig. Det fremgik af en rundspørge, som ShippingWatch har foretaget blandt 11 CEOs fra den maritime sektor, at størstedelen mener, at offentligheden ikke har den billede af sektoren, som topcheferne selv forbinder med erhvervet.
"Vi er på mange måder et erhverv, som ikke er så synligt i Danmark, fordi en stor del af aktiviteterne foregår rundt omkring i verden. Hvad der er ude af øje, er ude af sind. Men vi arbejder hele tiden på at gøre mere opmærksom på os selv, senest har vi jo fået en kommunikationsafdeling i Rederiforeningen, og vi oplever da også en god interesse i forbindelse med vores hvervekampagner. Selvfølgelig kan man altid gøre mere, men der er også tale om et langt sejt træk," siger vicedirektør i Rederiforeningen, Jan Fritz Hansen, til ShippingWatch.
Allerede abonnent? Log ind.
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
- Adgang til alle låste artikler
- Modtag vores daglige nyhedsbreve
- Fuld adgang til vores app