ShippingWatch

International opmærksomhed vigtigst for Rederiforeningen

Rederiforeningen mener, det er et langt sejt træk at gøre offentligheden opmærksom på det blå erhvervsliv, som ofte er usynligt på den hjemlige bane. "Den internationale opmærksomhed er vigtigst," lyder det.

Rederiforeningen er delvist enig i, at den danske offentlighed ikke har det kendskab til det blå erhvervsliv, som virksomhederne måske kunne ønske sig. Det fremgik af en rundspørge, som ShippingWatch har foretaget blandt 11 CEOs fra den maritime sektor, at størstedelen mener, at offentligheden ikke har den billede af sektoren, som topcheferne selv forbinder med erhvervet.

"Vi er på mange måder et erhverv, som ikke er så synligt i Danmark, fordi en stor del af aktiviteterne foregår rundt omkring i verden. Hvad der er ude af øje, er ude af sind. Men vi arbejder hele tiden på at gøre mere opmærksom på os selv, senest har vi jo fået en kommunikationsafdeling i Rederiforeningen, og vi oplever da også en god interesse i forbindelse med vores hvervekampagner. Selvfølgelig kan man altid gøre mere, men der er også tale om et langt sejt træk," siger vicedirektør i Rederiforeningen, Jan Fritz Hansen, til ShippingWatch.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.

Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs