
De store olietankere befinder sig på syttende måned i nedgang på grund af den kinesiske økonomis tilbagegang seks kvartaler i træk, og som bremser landets olieefterspørgsel. Tankindustrien kan se frem til tumult. Oliehandlere trækker sig ifølge Bloomberg i stigende grad fra markedet, og det reducerer efterspørgslen på charter.
Tilbagegangen på charter bliver intensiveret på grund af spændingerne med Iran. Kevin Sy, en fragtderivatmægler hos Marex Spectron Group, i Singapore, bekræfter overfor Bloomberg, at charter vil falde yderligere til 10 procent fra juni til 115 forsendelser i denne måned. Det laveste niveau siden februar 2011.
Allerede abonnent? Log ind.
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
- Adgang til alle låste artikler
- Modtag vores daglige nyhedsbreve
- Fuld adgang til vores app