ShippingWatch

Fearnley tror ikke på højsæsontillæg

Det vil blive svært for containerrederierne at implementere højsæsontillæg mellem Asien og Europa som det, Maersk Line annoncerede idag. Det skriver Fearnley Fonds i en analyse af Shanghai Containerised Freight Index.

Foto: Maersk Line

Maersk Lines udmelding om, at man introducerer et højsæsontillæg på 350 dollar mellem Asien og Europa mødes med skepsis fra Fearnley Fonds.

"Raterne på Asien-Europa bevæger sig yderligere nedad, og vi ser et vist prispres i markedet fra flere rederier. Vi mener, at rederne vil få problemer med at gennemføre yderligere ratestigninger, efter et fortsat højt antal leverancer fra værfterne og genaktiveringen af skibe, der har ligget inaktive, og nye serviceudbud," skriver Fearnley Fonds i en analyse af dagens tal fra Shanghai Containerised Freight Index.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

Minekæmpe køber yderligere tre LNG-drevne skibe

BHP Billiton føjer tre LNG-drevne tørlastskibe til sin flåde i løbet af de næste seks til ni måneder, skriver nyhedsbureau. Mineselskabet satser på flydende naturgas som et overgangsbrændstof.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

ShippingWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs