Konkurrencevilkårene for europæiske dredging-rederier er hårde, eftersom kinesiske rederier får hjælp fra staten til at forhandle kontrakter på plads. Det betyder, at de kinesiske rederier kan lave dredging-projekter til en lavere rate end de europæiske.
"Det er konkurrence på ulige vilkår, når vi har med kineserne at gøre. For de har ofte staten i ryggen, når de finder et sted, de mener, der er værd at gå ind. Så bliver kontrakten indgået på regeringsplan, og dermed bliver konkurrencen om arbejdspladser ikke udbudt. Det betyder, at branchen har mindre markedsmuligheder," siger Jeanette Rohde Christensen, adm. direktør i Rohde Nielsen A/S, til Børsen.
Allerede abonnent? Log ind.
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
- Adgang til alle låste artikler
- Modtag vores daglige nyhedsbreve
- Fuld adgang til vores app