ShippingWatch

Clipper: Danmark har unikke rammevilkår

Problemet er måske snarere, at de asiatiske rederier ikke ved det, fordi Danmark ikke er god nok til at promovere den danske maritime klynge, siger Clipper-partner Kristian Mørch til ShippingWatch.

Danmark har ikke kun skabt gode rammevilkår for at drive skibsfart. Skiftende danske regeringer har skabt vilkår, der på mange måder er bedre end de lande, Danmark ønsker at sammenligne sig med, hvis man spørger et af de største danske rederier, Clipper.

”Vi har de rigtige rammevilkår med DIS og tonnageskat. Tonnageskatten er oven i købet bedre end mange andre steder, hvor der er flere begrænsninger i anvendelsen end i Danmark. Hertil kommer, at omkostningsniveauet, dvs. faktorer som løn og husleje, er relativt konkurrencedygtigt. F.eks. er det meget dyrt i London sammenlignet med København,” siger Kristian Mørch til ShippingWatch.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

Ugens bedste artikler på ShippingWatch

Myndighed har anket dom over krænkelsesdømt Maersk-kaptajn, logistikoncernen DSV vokser kraftigt i Sydamerika, Europas behov for kul åbner nyt marked for tørlast, og Maersk Broker erklærer sig parat til vækst inden for tank.

Læs også

Seneste nyt

ShippingWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs