
Danmark har ikke kun skabt gode rammevilkår for at drive skibsfart. Skiftende danske regeringer har skabt vilkår, der på mange måder er bedre end de lande, Danmark ønsker at sammenligne sig med, hvis man spørger et af de største danske rederier, Clipper.
”Vi har de rigtige rammevilkår med DIS og tonnageskat. Tonnageskatten er oven i købet bedre end mange andre steder, hvor der er flere begrænsninger i anvendelsen end i Danmark. Hertil kommer, at omkostningsniveauet, dvs. faktorer som løn og husleje, er relativt konkurrencedygtigt. F.eks. er det meget dyrt i London sammenlignet med København,” siger Kristian Mørch til ShippingWatch.
Allerede abonnent? Log ind.
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
- Adgang til alle låste artikler
- Modtag vores daglige nyhedsbreve
- Fuld adgang til vores app