
Sejladsen med containere internt mellem tre af verdens største og hurtigst voksende markeder, Kina, Korea og Japan, er indtil videre tæt på at være lukket land for Maersk Lines regionale rederi i Sydøst-Asien, MCC. Intra-transporten mellem landene vurderes ellers at udgøre op imod en tredjedel af hele det asiatiske marked for containertransport. Men indtil videre er MCC en lille spiller i den sydende økonomiske trekant, og sådan skal det fortsætte, fastslår CEO for MCC, Tim Wickmann over for ShippingWatch.
”Vi transporterer en del gods til og fra de tre lande, men mellem landene må vi erkende, at det ville kræve en helt anden forretningsmodel, end den vi har i dag. Der er mange lokale konkurrenter, som sejler hver dag mellem landene. De ejer ofte deres skibe selv, og er alene interesseret i at få dem ud at arbejde. Det er ikke vores ambition at være med der, for der er ikke penge i det,” siger Tim Wickmann.
Allerede abonnent? Log ind.
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
- Adgang til alle låste artikler
- Modtag vores daglige nyhedsbreve
- Fuld adgang til vores app