
Supertankere er blevet interessante investeringer for verdens største shippinghedgefond Tufton Oceanic Ltd. Det sker i takt med, at USAs import er på laveste niveau i 13 år, mens Kina køber mere udefra end nogensinde. Supertankere, som hver kan tage to millioner tønder ombord, vil tjene 40.000 dollars hver dag, hvilket er 81 pct. mere end i 2011. Det siger Andreas Vergottis, som er researchdirektør i Tufton Oceanic Ltd, som administrerer aktiver for 1,3 mia. dollar, skriver Hellenic Shipping News.
Behovet fra kinesisk side for tankere steg med 39 pct. over de seneste tre år for at imødekomme en økonomi, som vokser med tre gange hastigheden for USA. Opkøbene strækker sig fra Angola til Venezuela, ændrer handelsmønstrene og dermed behovet for supertankere.
Allerede abonnent? Log ind.
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
- Adgang til alle låste artikler
- Modtag vores daglige nyhedsbreve
- Fuld adgang til vores app