Hvem vandt egentlig ratekrigen?

Det var det sydkoreanske containerrederi Hajin Shipping, der "vandt" ratekrigen i 2011, der sammenlagt kostede rederierne 11,4 mia. dollar. Men det står ikke helt klart, hvad det vil sige, eller hvad konsekvensen af sejren er.
Foto: Rederiforeningen
Foto: Rederiforeningen

De fleste er enige om, at der var en ratekrig mellem containerrederierne i 2011, og de fleste vil nok også se de markante ratestigninger i 2012 som i hvert fald en våbenhvile i den krig. Men som i så mange andre krige er det i dag uklart, hvad formålet egentlig var, hvem der vandt og hvorfor. Det bliver tydeligt, når man læser SeaIntels analyse 'Who Won the Rate War?'.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 7 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også