ShippingWatch

Redere vil have flere chartrede skibe omfattet af gunstige skatteregler

Danmarks Rederiforening glæder sig over, at EU lægger op til at videreføre DIS og tonnageskatten for de europæiske rederier, men vil have flere chartrede skibe med for at øge rederiernes fleksibilitet.

Hvorfor eje når man kan chartre. Det motto synes at præge flere rederiers forretningsstrategi midt i en økonomisk krisetid, og derfor er der brug for gunstigere forhold på området.
Det mener Danmarks Rederiforening, som i øjeblikket følger EUs serviceftersyn af den lovgivning, der tillader de fleste EU-lande at have regler, der tilgodeser rederne i den internationale konkurrence, herunder det danske DIS og den danske tonnageskat.

Chartrede skibe

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

Höegh Autoliners går med i klimakoalition

Det norske bilrederi Höegh Autoliners indtræder i klima-alliancen First Movers Coalition, der også tæller Maersk, som ”frontløbere på bæredygtighedsområdet i deres sektor”.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

ShippingWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs