På den ene side har EU-Kommissionens næstformand, transportkommissær Siim Kallas et ønske om, at de europæiske rederier økonomisk skal klare sigt godt, især i en tid, hvor mange er mærket af de seneste kriseår.
På den anden side må han stå skulder ved skulder med den øvrige EU-Kommission, og især den danske klima-kommissær Connie Hedegaard, når det gælder de kommende krav om svovlindholdet i fuel. I Nordsøen og Østersøen må indholdet af svovl i udstødningen ikke overstige 0,1 procent fra den 1. januar 2015, hvilket ikke mindst rammer de små feeder-rederier og øvrige short-sea ruter i området.
Allerede abonnent? Log ind.
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
- Adgang til alle låste artikler
- Modtag vores daglige nyhedsbreve
- Fuld adgang til vores app