Den enes død den andens brød. Selvom Norden ikke fragter brød, og tørlastmarkedet ikke er dødt, kan det bringe mindelser til ordsproget, at Norden efter eget udsagn er blevet bedre til at indgå lange kontrakter, mens tørlastmarkedet har været ramt af lave rater.
"Vi er blevet bedre til at udnytte de styrker, vi har i Norden. For kunderne er det også et ’flight to safety’ at tegne kontrakt med os. Hvis du køber en transportydelse fem-ti år ud i fremtiden, vil du, ligesom hvis du har tegnet forsikring på dit hus, være sikker på, at du får noget for din forsikring. Sådan ser kunderne meget på det," siger Carsten Mortensen til ShippingWatch.
Allerede abonnent? Log ind.
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
- Adgang til alle låste artikler
- Modtag vores daglige nyhedsbreve
- Fuld adgang til vores app