ShippingWatch

Mortensen: Kunder flygter til os

Tørlastmarkedets problemer har i en vis grad hjulpet Norden i 2011. Det er nemlig lykkedes rederiet at indgå længere kontrakter med store kunder, der ønsker at sikre levering mange år ud i fremtiden.

Den enes død den andens brød. Selvom Norden ikke fragter brød, og tørlastmarkedet ikke er dødt, kan det bringe mindelser til ordsproget, at Norden efter eget udsagn er blevet bedre til at indgå lange kontrakter, mens tørlastmarkedet har været ramt af lave rater.

"Vi er blevet bedre til at udnytte de styrker, vi har i Norden. For kunderne er det også et ’flight to safety’ at tegne kontrakt med os. Hvis du køber en transportydelse fem-ti år ud i fremtiden, vil du, ligesom hvis du har tegnet forsikring på dit hus, være sikker på, at du får noget for din forsikring. Sådan ser kunderne meget på det," siger Carsten Mortensen til ShippingWatch.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

Ugens bedste historier på ShippingWatch

Nu er det produkttankrederier som Torm, Norden og Odfjells tur til at holde indtjeningsfest. Maersks topchef, Søren Skou, må derimod forsvare rederiets lave skattebetaling, mens DFDS er lun på flere opkøb i logistik og har pengene til det.

Læs også

Seneste nyt

ShippingWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs