Den globale handelsflåde bliver ældre og ældre

Nybygning kan sænke gennemsnitsalderen på containerskibe og LNG-tankere, men ellers bliver verdens flåde af handelsskibe i gennemsnit ældre, end den har været i mange år.
Eksporten af sanktionsramt russisk olie holder liv i gamle tankskibe, som ellers ville være blevet skrottet. | Foto: AP/Ritzau Scanpix
Eksporten af sanktionsramt russisk olie holder liv i gamle tankskibe, som ellers ville være blevet skrottet. | Foto: AP/Ritzau Scanpix

Gennemsnitsalderen på skibene i den globale handelsflåde er nu den højeste i 15 år, og verdens skibsejere tøver med at bestille nye skibe på grund af usikkerhed om den grønne omstilling af shipping.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 7 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også