Få skibe og mange biler sender rederiers profit i himlen

Gram Car Carriers, Höegh Autoliners og Wallenius Wilhelmsen nyder godt af et rødglødende marked for søtransport af nye biler. Analysehuset Clarksons stiller spørgsmålstegn ved opturens varighed.
Clarksons peger på, at den pressede skibskapacitet kan få en snarlig ende. Allerede fra 2024 og årene frem kommer der en bølge af nye bilskibe, som ”kan øge flådevæksten til 10 pct. i 2025.” | Foto: Pr/höegh Autoliners
Clarksons peger på, at den pressede skibskapacitet kan få en snarlig ende. Allerede fra 2024 og årene frem kommer der en bølge af nye bilskibe, som ”kan øge flådevæksten til 10 pct. i 2025.” | Foto: Pr/höegh Autoliners

Alt for få skibe til transport og for mange nye biler på vej ud på sultne eksportmarkeder har skabt et rødglødende marked for bilrederierne, og det afspejles i indtjening og kursstigninger.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 7 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også